«Νους υγιής εν σώματι υγιεί»,  έλεγαν οι αρχαίοι Έλληνες και δεν είχαν άδικο. 

Πέρα απ’ την καλαίσθητη πλευρά, η συστηματική γυμναστική μπορεί να μειώσει το ρυθμό γήρανσης του οργανισμού και να προσθέσει χρόνια στη ζωή μας.

Από πολύ νωρίς, σε μικρή ηλικία οφείλουμε να μυούμαστε στον αθλητισμό.

Τα οφέλη απεριόριστα: Μακροζωία, ευεξία, καταπολέμηση κατάθλιψης, πρόληψη διαφόρων ασθενειών είναι σε γενικές γραμμές μόνο κάποια από τα οφέλη που έχουμε γυμνάζοντας το σώμα μας.  Αν προπονούμαστε σκληρά με την ενδόμυχη σκέψη ότι έτσι θα χάσουμε βάρος πρέπει προφανώς να αναθεωρήσουμε τις απόψεις μας. Προκειμένου να χάσουμε τα όποια περιττά κιλά αυτό που οφείλουμε να κάνουμε γι’ αρχή, είναι να περιορίσουμε τις θερμίδες, που καταναλώνουμε.

Διεθνής ομάδα επιστημόνων υποστηρίζει ότι ήρθε η ώρα να σπάσουμε το μύθο της σωματικής αδράνειας και της παχυσαρκίας, δεν μπορούμε να καταπολεμήσουμε με άσκηση την κακή διατροφή.

Χρειάζεται ο συνδυασμός και των δυο. Υγιεινή διατροφή και άθληση.

Σκέψου πως η καθιστική ζωή κοστίζει ετησίως σε διπλάσιο αριθμό τη ζωή ανθρώπων στην Ευρώπη, απ’ ότι η παχυσαρκία.

Οι επιλογές και τα είδη άσκησης ποικίλλουν και διαφέρουν για κάθε τύπο.

Σε γυμναστήριο, στην ύπαιθρο ή στη θάλασσα, αερόβια άσκηση ή βάρη, trx, spinning, body pump, cross-fit, pilates, yoga, χορός, τα γνωστά λίγο πολύ σε όλους μας προγράμματα προπόνησης.

Μισή ώρα περπάτημα την ημέρα ισοδυναμεί με τη λήψη ενός  «μαγικού» φαρμάκου που καταπολεμά τα γηρατειά και προλαμβάνει τον πρόωρο θάνατο. Ακόμη, οι άνθρωποι που κάνουν συστηματικά ποδήλατο, προσθέτουν χρόνια στη ζωή τους και όσο περισσότερο διαρκεί η ποδηλασία τόσο το καλύτερο. Επιπρόσθετα, η αεροβική άσκηση παρέχει τεκμηριωμένα αντικαταθλιπτικά και αγχολυτικά οφέλη, προστατεύοντας μικρούς και μεγάλους από τις επώδυνες συνέπειες του καθημερινού στρες στην ψυχοσωματική υγεία και επιβραδύνει την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων του μαστού, προλαμβάνει καρδιοπάθειες, όπως και διατηρεί ακμαίο τον εγκέφαλο των ανθρώπων εκείνων που διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο να εκδηλώσουν νόσο Αλτσχάιμερ.

Πόσα τεκμηριωμένα παραδείγματα και αποδείξεις χρειάζεται κανείς για να εντάξει στην καθημερινότητα του την άσκηση, πέρα απ’ το κομμάτι της ομορφιάς; Γιατί και αυτό υπάρχει, είναι αλήθεια. Μεγαλύτερο ζήλο και αφοσίωση θα επιδείξει κάποιος για να γυμναστεί, έχοντας ως στόχο το πολυπόθητο six-pack, κοιλιακούς-ξυράφια, στητό στήθος, γλουτούς-τούμπανο και ούτω καθεξής.

Η γυμναστική όμως, είναι όλα αυτά μαζί. Τίποτα απ’ όλα τα προαναφερθέντα μόνο του. Συνδυάζει Υγεία, Ομορφιά, Μυαλό και Σώμα.

Μέσα σ’ όλα, αναμφισβήτητα εμπεριέχεται και η Μεσογειακή διατροφή περιλαμβάνοντας άφθονο νερό, φρούτα και λαχανικά, όσπρια, ψάρια και ωφέλιμα λιπαρά,  περιορίζοντας στο ελάχιστο επεξεργασμένα προϊόντα, ζάχαρη, αλκοόλ, κατάχρηση καφεΐνης και ανθρακούχων αφεψημάτων. Ωστόσο, όσοι αθλούνται, επαγγελματίες και μη, λαμβάνουν και τα λεγόμενα συμπληρώματα διατροφής, τα οποία βοηθούν τον οργανισμό  «χτίζοντάς» τον και οργανικά, παρέχοντάς του πρωτεΐνες, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία ωφέλιμα ως προς την όποια έλλειψη σ’ αυτά, αλλά και στο βαθμό αντοχής για επίπονη και σκληρή προπόνηση.

Εκτενέστερα, οποιαδήποτε μορφή άσκησης δρα ευεργετικά στον ψυχοσωματικό μας κόσμο, νιώθουμε όμορφα πρωτίστως εμείς οι ίδιοι με τον εαυτό μας, μαθαίνουμε να φροντίζουμε και ν’ αγαπάμε το σώμα μας.

Κατά τη διάρκεια  της προπόνησης  αποδεσμεύονται τοξίνες και απελευθερώνονται ουσίες που οξυγονώνουν τον εγκέφαλο, προλαμβάνουμε ιώσεις και διαφόρων μορφών παθήσεις, μέχρι και τις πιο σοβαρές. Το κυριότερο πού το πας; Υψηλότερες επιδόσεις στο sex και μεγαλύτερη αντοχή, ευλυγισία τύπου Νάντια Κομανέτσι, κρέμασμα στην ανεμόσκαλα και δε συμμαζεύεται...καλέ αν αυτό δεν είναι κίνητρο για να γυμναστείς, τότε ποιο είναι;

Παν μέτρον άριστον όμως! Χρειάζεται προσοχή και όριο. Ο εγκέφαλός μας περισσότερο απ’ όλα αδημονεί να εμπλουτιστεί, να καλλιεργηθεί. Κρεατίνες, στεροειδή και σιλικόνες δεν έχουν χώρο εδώ.  Γιατί, εν κατακλείδι, όσο φανταχτερό και εντυπωσιακό μπορεί να φαίνεται το περιτύλιγμα τόσο άδειο και επιφανειακό μπορεί να είναι το περιεχόμενο, που ενδεχομένως αντικρίσεις.

End of the story αγαπημένοι μου, άργησα για το γυμναστήριο…

comments Αν έχεις κάτι να πεις... μίλησε τώρα ή σώπασε για πάντα.