Θα πάμε δυο χρονάκια πίσω. Έτος 2013. Οκτώβρης για την ακρίβεια. Πρώτο έτος στο Πανεπιστήμιο Κρήτης. Αποχαιρετώ με λύπη την Αθήνα, μαζί και τα σπιτικά φαγητά απ’ τα χεράκια της μαμάς. Μέσα στις πολλές αλλαγές που σκοπεύω να κάνω, είναι φυσικά και η απώλεια των περιττών κιλών, που περήφανα αποκτήθηκαν, κατά τη μαύρη περίοδο των Πανελλαδικών.

Οι μαγειρικές γνώσεις μου λίγες, μα το έχω βάλει στόχο και τίποτα δεν με πτοεί. Θα γίνω μια άλλη Λωξάνδρα, της υγιεινής διατροφής φυσικά. Και κάπως έτσι γίνεται η αρχή. Ένα ψυγείο γεμάτο φρούτα και λαχανικά, μια διατροφή κολλημένη στην πόρτα του και η τρίμηνη συνδρομή στο γυμναστήριο, ήδη πληρωμένη. Και ύστερα, το χάος.

Ήταν μια από εκείνες τις μέρες, που στη λέσχη μας σέρβιραν πάλι, κάτι μεταξύ κοτόπουλου και τυραννόσαυρου. Έτσι αποφασίσαμε με βαριάν την καρδίαν, να γευτούμε το λουκούλλειο γεύμα, τοπικής ταβέρνας. Το κακό δεν άργησε να γίνει και να ξαναγίνει. Το μαγείρεμα είχε αποδειχθεί κουραστικό και η γεύση των νερόβραστων λαχανικών, έχανε όλο και περισσότερο έδαφος, μπροστά στο ψητό κρέας.

Όπως κάθε φοιτητής που σέβεται τον εαυτό του, παραδόθηκα στην εύκολη λύση, του αγαπημένου σε όλους ντελίβερι. Το σουβλάκι γέμιζε τα μεσημέρια μου, χωρίς πολλές ερωτήσεις, μα με πολλές θερμίδες. Όταν στις τρεις το χάραμα ήμουν ακόμη αγκαλιά με ένα βιβλίο λόγω εξεταστικής, η κρέπα σοκολάτα - μπισκότο ήταν μια παρηγοριά, που μου έδινε κουράγιο. Το έτοιμο φαγητό, είχε μπει για τα καλά στη ζωή μου και εγώ δεν μπορούσα να καταλάβω, πόσο κακό μου έκανε όλο αυτό.

Ώσπου ένα βράδυ, περάσαμε από μια βιτρίνα και, βλέποντας την αντανάκλασή μου, με το φρεσκοτυλιγμένο σουβλάκι στα χέρια, έπαθα ένα μικρό εγκεφαλικό. Και τότε είπα τέρμα. Η αλήθεια είναι, πως ο φοιτητής που πρόσφατα άφησε τη θαλπωρή της οικογενειακής εστίας, λίγη σημασία θα δώσει στην ποιότητα του φαγητού που θα καταναλώσει. Κι αυτό γιατί, όλα τα φαγητά που είχε συνηθίσει να τρώει από τη μαμά ή τη γιαγιά του, απαιτούν κόπο και χρόνο για να προετοιμαστούν.

Όμως, αυτό δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση δικαιολογία, για να μην τρέφεσαι σωστά. Αν εφοδιαστείς με τις βασικές τροφές που απαρτίζουν την πυραμίδα διατροφής, θα μπορείς να δημιουργείς εύκολα γεύματα, υγιεινά και σε ελάχιστο χρόνο. Λένε πως η διατροφική πυραμίδα ενός φοιτητή, αποτελείται μόνο από ζυμαρικά, κόκκινο κρέας και γλυκά. Το να αποκλείσεις όμως από τα γεύματά σου, τροφές που σου δίνουν τη σωστή ενέργεια και βιταμίνες, είναι κάτι που σίγουρα θα πληρώσεις στο μέλλον.

Και δεν μιλάμε απλώς για την αύξηση του βάρους. Η κακή διατροφή, είναι ικανή να πυροδοτήσει ένα σύνολο ασθενειών και προβλημάτων. Τόσο οι καρδιακές παθήσεις και τα θέματα του αναπνευστικού, όσο και οι στομαχικές διαταραχές, αλλά και η εξασθένηση του ανοσοποιητικού, είναι μερικές από τις επιπτώσεις των λανθασμένων διατροφικών επιλογών. Επίσης, τα συντηρητικά, η ζάχαρη και το αλάτι, που κρύβονται μέσα στα έτοιμα φαγητά, δημιουργούν ένα αίσθημα φουσκώματος και ανικανότητας κινήσεων, με αποτέλεσμα να παραμένεις στάσιμος καθημερινά.

Όσο δύσκολο κι αν σου φαίνεται λοιπόν να ακολουθήσεις ένα σωστό πρόγραμμα διατροφής, σκέψου πως όλα είναι θέμα συνήθειας. Σταμάτα να επιλέγεις την εύκολη λύση και πολύ σύντομα θα δεις πως θα γλιτώσεις από τα επιπλέον κιλά, αλλά και από την αλόγιστη σπατάλη χρημάτων. Πειραματίσου με νέες γεύσεις και βρες τους συνδυασμούς που ταιριάζουν στα γούστα σου και τις ανάγκες σου.

Ωραίο το σουβλάκι δεν λέω, αλλά δε βαρέθηκες να το μασουλάς καθημερινά, εδώ και τόσους μήνες; Φρόντισε τον εαυτό σου, για να έχεις τα σωστά εφόδια για την υπόλοιπη σου ζωή. Την επόμενη φορά που θα θελήσεις να παραγγείλεις λοιπόν, σκέψου πως χρειάζεσαι μόνο τον μισό από το χρόνο που θα κάνει το φαγητό να φτάσει σπίτι σου, για να μαγειρέψεις κάτι σπιτικό και υγιεινό. 

comments Αν έχεις κάτι να πεις... μίλησε τώρα ή σώπασε για πάντα.